Spin selling - Innoversity

Innoversity
Mijn website
Develop.Always.
Ga naar de inhoud

Spin selling

Behaviour Lab > Classroom trainingen
DOELSTELLING CONSULTATIVE SPIN SELLING

De deelnemers verkrijgen specifieke inzichten en vaardigheden met betrekking tot consultative sales vaardigheid en leren om te gaan met de vraagtechnieken die onderdeel zijn van SPIN Selling. Deze technieken zijn niet alleen in commerciële gesprekken toe te passen maar in een breder context ook in alle (complexe) probleemanalyses en/of vraagstellingen. Daarnaast geeft de training Consultative Selling nadere inzichten met betrekking tot het commercieel proces, met als uitgangspunt dat iedere medewerker van Info Support een ´commerciant´ is, waarbij sommigen een duidelijke commerciële rol dienen te vervullen en anderen op hun wijze dienen als visitekaartje zowel voor zichzelf als ook voor Info Support.

HOOFDONDERWERPEN:

Consultative Sales proces:
• Wat wordt verstaan onder consultative selling
• Waarom is consultative selling van toegevoegde waarde voor de consultant
• Waarom is consultative selling van toegevoegde waarde voor Info Support
• Het hart en de hersenen van de ware consultative selling professional

Consultative Sales vaardigheid:
• Structuur/Fasering Consultative Sales gesprek:
• Vraagtechnieken en vraag-scenario’s
• Bezwaren en Tegenwerpingen
• Attitude en Commitmentvragen
• Afsluittechnieken

Verschillende soorten Persoonlijkheden:
• Welke gedragstypen zijn er te onderscheiden
• Op welke wijze kan de professional deze gedragstypen benaderen
• Wat is de toegevoegde waarde van deze benadering voor de consultant

Reversed Selling:
• De toepassing van consultative selling vanuit de producten- en diensten
karakteristieken van Info Support zelf



Terug naar de inhoud